Bonjou! Learn to Speak Haitian Creole

Bonjou! ...Mèsi! ...E Orevwa! Search for English or Haitian Creole words translation. Also search the whole site for expressions, idioms and grammar rules. And ask questions about the language in the ASK QUESTIONS HERE section.

Most requested translations added here for your convenience: I love you → Mwen renmen w. I miss you → Mwen sonje w. My love!Lanmou mwen!

Thursday, April 28, 2011

"Pafwa men goch pa pale ak men dwat." Is that right? Does the expression translate to Creole?

That's right and, yes it does.
It says: 'The left hand doesn't know what the right hand is doing'.
It is generally about lack of communication.

4 comments:

  1. Moi je sois Polonais pour moi le langue francais est le deuxieme langue et maintenanant je essaie de commpraindre de version haitien. Jai lis beaucoup au internet sur l`histoire de Haiti et je sais que il ya beaucoup de polonais qui sont decris dans cette histoire. Amities de Robert

    ReplyDelete
  2. Robert, with your French vocabulary, you are at a great advantage understanding the Creole language.
    Avec votre vocabulaire français, il sera très facile a apprendre et comprendre la language Créole Haitienne. Vouz apprendrez la langue en moins de temps que autres definitivement.

    ReplyDelete
  3. Eske ou ka di 'sa men dwat bay, men goch pa bezwen konnen'?

    ReplyDelete